Tuesday, October 7, 2008

Majlis Hari Raya Bersama Pelajar Tingkatan 6 Atas 2

Rabu 6 Oktober 2008- Setelah seminggu Syawal berlalu, barulah ada kesempatan bagi aku untuk mengadakan Majlis Hari Raya bersama pelajar tingkatan di bawah bimbinganku, Tingkatan 6 Atas 2. Sebelum ini, aku telah adakan bersama pelajar 5 Melur Siapa yang buat kerja , siapa yang berlakon ni??1
.Kesibukkan dengan tugasan sekolah dan tugasan peribadi menghimpit masaku untuk mengadakan aktiviti sosial bersama pelajar sebagai mengukuhkan pembelajaran dan tali saliturrahim. Apa lagi biasanya cuti sabtu Ahad akan diisi oleh aktiviti jemaah dan kebajikan.
Hanya hari persekolahan, masa aku agak terbuka. Cuma,kalau hendak diadakan jamuan susah sikit kerana sesi persekolah aku dan isteri tidak sama. Jadi buatlah ala kadar. Sedia sahaja bahan mentah, masak lebih kurang, selebihnya biar mereka yang urus sendiri .
Bakar ayam sehingga menjadi ayam negro
Hari ini, menu masakan hanya ikan rebus goreng, ayam bakar, ikan singgang timun, itu sahaja. Harap ikan singgang aku menjadi kali ini. Semasa bersama 5 Melur, ikan singgang aku tidak menjadi, nasib baiklah telur sambal aku menjadi penyelamat. Budu tidak dapat disediakan kerana stok terhad. Insyallah lain kali kena sediakan stok budu lebih sikit.Memang laris .
Tukang masak tunjuk skil makan di dapur
Apa pun yang termampu disediakan,ku harap, majlis ini menjadi kenangan kepada mereka yang akan menamatkan alam persekolahan pada tahun ini setelah bakal menghadapi STPM pada November ini.
Semoga kalian berjaya dalam STPM dan paling penting, kalian bersedia terjun ke dalam masyarakat dengan bekalan ilmu lahiriah dan batiniah. Selamat Berjaya untuk semua pelajar STPM 6A2 2008
Calon isteri solehah,pandai jaga budak

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008