Monday, January 26, 2009

Ceramah Kesedaran Penderitaan Palestin

Program Jelajah Yayasan Amal Cawangan Sabah dalam usaha menyedarkan umat Islam tentang penderitaan rakyat Palestin yang terus dibunuh dan disembelih oleh Yahudi Laknatullah.

Program ceramah dan tayangan ini mendapat sambutan yang baik daripada masyarakat Kinabatangan. Ini berikutan kehadiran ke masjid Al-Ghafar yang pada malam tadi agak meningkat daripada program biasa. Lebih kurang 60 orang ahli jemaah menunggu sejak maghrib hinggalah selesai ceramah.

Ust Anwar sedang membangkitkan kesedaran jemaah Masjid Al-Ghafar

Ceramah yang disampaikan oleh Ust Anwar Ali, wakil Yayasan Amal ini mengisahkan kezaliman dan keazaman Yahudi b ermula pada tahun 1874 untuk menghapuskan umat Islam sesuai dengan protocol Yahudi yang menganggap manusia selain Yahudi setaraf dengan binatang.

Beliau turut memperingatkan jemaah supaya menghindari diri daripada cara hidup dan fahaman-fahaman Yahudi (cara berfikir) yang telah lama di tanam pada jiwa orang Islam sehingga umat Islam hilang identitinya sendiri. Pembinaan generasi muda mestilah berteraskan ajaran Islam yang tulen tanpa ditokok tambah dengan elemen-elemen yang boleh mencemarkan kesucian Islam.

antara jemaah yang hadir termasuk dari kampung sebelah

Pada akhir ceramah beliau, Ustaz Anwar mengajak jemaah supaya memboikot barangan Yahudi bagi melemahkan ekonomi mereka bagi mengurang dan melemahkan kekuatan Yahudi. Menyedari kesukaran untuk umat Islam memboikot 100 peratus barangan Yahudi, beliau menyarankan, buat sementara ini, kita hanya memboikot 7 barangan Yahudi. Pada hemat beliau, sekiranya kita hanya memboikot Coca-cola, colgate, Starbuck, Johnson-johnson, maggi, Kit-Kat dan Mac Donold tidak akan menjejaskan keperluan harian umat Islam. Sekarang ini, kita mesti bertanya sejauhmana sumbangan kita dalam menyelamatkan saudara kita di Palestin. Kalau perkara yang sekecil ini tidak mampu kita lakukan, ini bermakna jauh sekali untuk kita terjun ke medan perang bagi menyelamatkan saudara kita di Palestin.

Tiga langkah turut digariskan bagi umat Islam membantu saudara di palestin melalui:-
a. Menghulurkan derma bagi membeli perubatan dan membangunkan Gaza yang telah dimusnahkan oleh Zionis
b. Memboikot barangan dan ekonomi Yahudi
c. Bangun waktu malam dan bermunajat kepada Allah supaya saudara di Palestin diselamatkan dan gerakan mereka mendapat kemenangan dan agar Allah menghapuskan penjenayah Yahudi Laknatullah

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008