Wednesday, April 8, 2009

Rusuhan Penyokong Kelantan

Tidak percaya, terkejut, mimpi... atau susah untuk diunggkap dengan kata-kata. Zahirku tidak terucap bila melihat berita TV rusuhan penyokong bolasepak Kelantan setelah tewas 1-0 kepada Negeri Sembilan.

Penyokong bolasepak Kelantan mencipta sejarah tersendiri.Biasanya tindakan fanatik dan primitif ini dilakukan di barat tetapi sekarang berlaku di Pantai Timur. Negeri dibawah bimbingan wahyu. Apa yang sebenarnya berlaku?Siasatan dan kajian secara teliti harus dibuat oleh pihak yang terbabit. Saya tidak percaya oghe Kelantan akan mengamuk begitu semata-mata kerana kalah bolasepak. Oghe Kelate terkenal dengan ketabahan, biasa ditekan dan boleh menerima kekalahan, tetapi kenapa perkara remeh ini boleh terjadi? Yea....... oghe Kelate bekeng (garang)tetapi biasanya bertempat.

Kita mengharapkan keadilan diberikan kepada penyokong bolasepak Kelantan. Hukumlah mana-mana individu yang bersalah. Janganlah dihukum penyokong Kelantan yang selalu sayangkan Negeri Kelantan. Ambo, anak perantauan Kelatan selalu mendoakan kecemerlangan Kelantan dalam apa jua bidang. kami saye Kelate sokmo. kami terasa bila Kelate dihina apa lagi dicela. Bangkitlah Kelantan.

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008