Friday, May 29, 2009

Cuti Dan Rindu

Sesi persekolahan berlabuh seketika untuk membuka ruang kepada warga pendidikan samaada guru atau pelajar beristirehat dan menyusun kembali strategi supaya boleh tampil dengan lebih kemas dan sistematik pada sesi persekolah nanti. Namun tidak kita nafikan masih ada yang terpaksa juga berkerja lebih dengan mengadakan dan mengikuti kelas tambahan hingga ke malam. Malah ada juga yang mengatur program motivasi dan kursus kepimpinan. Inilah rutin sebagai seorang pendidik dan mereka yang dididik. Mudahnya pembelajaran itu suatu usaha yang berterusan. Tanpa henti, cuma bezanya formal atau tidak formal.

Pada kesempatan ini juga warga SMK Bukit Garam mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Bakal-bakal mempelai yang bakal menamatkan zaman bujang dan akan bertukar status samaada sebagai seorang suami atau isteri.

1. Sdr Lamahiah dan Ustazah Dayang Salmi Matsuin ( bertemu jodoh di SMK Bukit Garam dan sama-sama bertugas sebagai warden).Jimat Bilik warden.
2. YM Raja Hasyim Raja Abdullah (Pengerusi Kelab Staff )
3. Sdr Wan Khairil Wan Ibrahim (warden Kerohanian Asrama)
4. Sdr Ronold (penasihat KRS) dan Sdri Marni Lion (Pasangan ke 2 2009 yang bertemu jodoh di SMK Bukit Garam)
5. Sdri Kasmah Ramzali ( baru posting, bekas pelajar SMK Bukit Garam, cepat pula jodohnya...)

Setakat undangan yang penulis terima, 7 orang guru-guru SMK Bukit Garam yang akan melangsungkan perkahwinan pada cuti semester ini. Pupus terus generasi bujang SMK Bukit Garam. Apa pun tahniah dan selamat berbahagia. Semoga perkahwinan ini bakal merangsang kecemerlangan dalam perkhidmatan.

Cuti ini juga menjadi salam perpisahan warga SM Bukit Garam dengan penolong Kanan HEM Puan Mazurina Majid yang berpindah kerana ketaatan kepada suami yang telah 6 bulan dipindahkan ke Kuching, Sarawak. Terima kasih atas segalanya kak Mazu.

Selamat bergembira kepada sahabat-sahabat yang pulang ke semenanjung untuk mengunjungi keluarga dan anak isteri. Apa yang anda lakukan ini adalah perjuangan dan pengorbanan.

Kepada anak didik ustaz di tingkatan 4 dan 5, ustaz minta maaf kerana tidak sempat menyediakan lampiran kerja untuk diisi di musim cuti. begitu juga pelajar tingkatan 6 bawah. Namun demikian, ustaz sediakan sedikit latihan. Sila rujuk blog ustaz http://ustzaidi.blogspot.com. Tolong siapkan dan serah kepada ustaz bila sesi persekolahan bermula nanti. Jangan biarkan masa anda berlalu tanpa tindak yang bermakna untuk hari muka anda.

Buat Siswazah Sabah, teruskan perjuangan. Masa depan remaja kini ditangan anda. Munafaatkan setiap ruang dan peluang yang ada. Allah akan beri ganjaran yang terbaik kepada anda nanti. Insyallah.

Seterusnya,
Penegak agama Allah. Ayuh kita hayunkan langkah perjuangan. Ini adalah kewajipan yang tercicir daripada masyarakat kita. Mudah-mudahan pengorbanan hari ini bakal menjadi air simbahan api yang membakar masa depan ummah. Tabirrrrrrrrr......

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008