Saturday, July 11, 2009

Sambutan Hari Guru Kinabatangan Meriah

Buat pertama kalinya Pejabat Pelajaran Daerah Kinabatangan (PPD) yang berdiri sendiri dan telah berjaya mengadakan Sambutan Hari Guru Peringkat daerah. Sambutan yang diadakan di SMK Bukit Garam II itu telah dirasmikan oleh Pengarah Pelajaran Sabah Datuk Normah Gagoh.

Program sambutan yang bermula jam 12.00 tengahari dimulakan dengan makan tengahari. Antara pengisian program termasuklah persembahan multimedia dari pelajar-pelajar SMK Bukit Garam, tarian dari SK Kota Kinabatangan dan majlis penganugerahan serta penghargaan kepada guru-guru dan pihak sekolah.

SMK Bukit Garam dan Sk Singgah Manis dinobatkan sebagai pengurus Pusat Sumber Terbaik. Selain itu En Sabril Ludin(Gambar), Guru besar SK Kota Kinabatangan dianugerahkan sebagai Guru besar terbaik(Master Of The Year) untuk Tahun ini. Penghargaan kepada guru yang komitmen di Pendalaman turut diperkenalkan dengan penerima pertamanya cikgu Jaafar Suar, Guru Besar SK Balat, Kinabatangan.

Apa yang mengharukan penulis dan sahabat-sahabat penulis, bila mana pihak penganjur telah menghargai jasa yang disumbangan oleh dua orang warga guru yang telah menemui Allah pada tahun lepas iaitu Allahyarham Cikgu Jasman Jimran dan Cikgu Saifuluddin@ Muhamadiah Manjun. Kedua-dua sahabat ini telah meninggal dunia pada tahun lepas. Sememangnya khidmat dua orang guru ini terlalu banyak dan senang berkira. Sebut sahaja pembangunan sukan di Kinabatangan, sememangnya tidak terlepas dari nama Allahyarham Cikgu Jasman Jimran. Begitu juga dengan Allahyarham cikgu Saifuluddin. Semoga roh mereka dicucuri rahmat.

Tahniah diucapkan kepada pengerusi PIBG SMK Bukit Garam Puan Sarmiah Mislong dan Bekas penolong kanan SK Ladang Bode Kretam, Ust Darul Hj Kamit yang telah dianugerahkan sebagai Tokoh Guru Daerah untuk tahun ini. Bekas Guru besar SK Paris I, Allahyarham En Mardanie turut mendapat anugerah ini.

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008