Wednesday, July 22, 2009

Tsunami Di Lahad Datu

Takut juga bila diberitahu oleh Penceramah bahawa hari ini dijangkakan oleh berita-berita internet bahawa pada jam 2.00 akan berlaku tsunami di Jepun dan Lahad Datu termasuk dalam lingkaran Tsunami tersebut. Seingat penulis, penulis pun pernah terbaca ramalan ini. Kami doakan semoga segalanya selamat.

Namun demikian, ketika En Jubrine sedang menjawab soalan-soalan berkaitan disiplin di sekolah sambil menanti tibanya Ketua Sektor, beberapa orang peserta berteriak... Tuan..... ada gegaran. Ya... gegaran. Kami merasakan seperti berada di atas kereta bergoyang. Peristiwa itu berlaku pada jam 10.8 minit. Ku melihat tepat pada jam. Ianya berlaku dalam masa seminit je. Hati sudah bimbang. Teringat betul ke apa yang sebut dalam berita internet. Alamatnya aruahlah kami 180 orang peserta kursus itu. Alhamdulillah.. selamat juga kami. Sekadar itu sahaja gegaran. Tidak pasti gegaran Tsunami atau gegaran biasa. Pastinya bergegar dan kami takut. Sedikit stress.

Gegaran kedua berlaku sebelum kedatangan perasmi penutup. Tetapi gegaran ini hanya berkitar diperut-perut kami. Hilang serta merta rasa takut tadi kecuali beberapa orang yang agak stress. Hanya peserta kursus sahaja merasai dan mengenali gegaran itu. Terima kasih atas segalanya. Selamat menjalankan "In house Traning."

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008