Friday, August 21, 2009

Selamat datang Ramadhan Al-Mubarak dan Ijtima' UKP UM

Alhamdulillah, kita panjatkan kesyukuran kepada Allah SWT kerana masih diberi peluang untuk menghirup udara dan nafas Ramadhan buat ke sekian kalinya. Pastinya kehadiran Ramadhan ini lebih mencabar tuntutan imam. Apa lagi dalam keadaan usia yang semakin meningkat, uban turut menghuni kepala, bebanan taklif sentiasa bertambah. Persoalan iman masih diperingkat dasar. Semoga Allah mengampuni dosa-dosa lalu, dan memberkati sedikit kebaikan yang dilakukan sekiranya ada. Muflis iman, sia-sialah hidup.

Malu rasanya untuk berdoakan kepada Allah supaya dimatikan dalam perjuangan, mati dalam iman, hatta mati dalam Islam. Terasa terlalu jauh dan kerdil disisi Allah SWT. Sikap bertangguh untuk melaksana kebajikan, keutamaan menggunakan harta untuk dunia,payah untuk bangun malam, leka dengan solat berjemaah antara belenggu yang menyelembungi seketul mudghah yang bersarang. Ya Allah.... berilah kekuatan kepada hambaMU

Jadikanlah Ramadhan kali ini, medan memperbaiki hati, menyuci jiwa, merawat iman untuk hambaMu ini Ya Allah.... Berilah kekuatan untuk hambaMu Ya Allah.

Selain itu dikesempatan ini:
UKP Sabah akan menganjur Ijtima' bersama tetamu Ust Nasir Zakaria dan Ust Muhammad Husein

Tarikh: 29 Ogos 2009
Tempat: Surau Taman Austral, Kepayan KK
Masa: 4 hingga 9 malam

Sila hubungi Ustaz Mutadho 0192683648 dan cikgu azrul 0195369890

Kepada ahli UKP yang berada di Sabah, sila lapor diri kepada ustaz Mutadho dan cikgu Azrul.

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008