Tuesday, August 25, 2009

Takziah dan Tahniah Suaidah Ruhiyyah atas Kembalinya Ayahnda Tercinta

Kami agak terlewat mendapat berita kepulangan ayahnda Ukhti Suaidah Ruhiyyah ke rahmatullah. Itupun mendapat panggilan daripada cikgu Anuar Ali yang mendapat maklumat daripada blog kekanda ukhti Suaidah, ukhti Atirah Al-Jundi , http://www.aljundiathirah.blogspot.com/ . Allahyarham diberitakan meninggal pada
pada 17 Ogos 2009, Isnin, Jam 4.05 Petang di Pulau Pinang.

Penulis dan sahabat-sahabat di Kinabatangan mengucapkan takziah kepada Ukhti Suaidah Ruhiyyah dan keluarga di atas kepulangan Ayahndanya. Kami doakan semoga Roh ayahnda dikasihi ditempatkan dikalangan para mujahidin dan solehin. sekalian sedia maklum, allahyarham sepanjang hayatnya adalah seorang yang tegas dan berdedikasi. Itulah sebabnya Allahyarham berjaya mendidik anak-anaknya menjadi pemimpin dan pejuang yang berani sekalipun anak-anak perempuannya. Tengoklah Ukhti Atirah Al-Jundi (puteri demonstrasi- maaf kalau gelaran ini tidak disenangi di hati), apa kurangnya ukhti Suaidah dan Angahnya. Kami turut bersedih di atas ujian dan kepulangan ayahnda kalian.

Penulis dan sahabat-sahabat juga berasa bangga kerana Allahyarham di ambil oleh Allah di medan jihad. Apa lagi di bulan Ramadhan. Itu tanda kemuliaan yang Allah kurniakan kepada pejuang-pejuangnya. Kami juga berharap, Allah mengembalikan kami di medan jihad seperti Ayahnda kalian. Semoga Ukhti Suaidah dan keluarga terus mengibarkan bendera perjuangan Islam.

Jenazah Almarhum Ayahanda tiba di Masjid Kubang Semang serentak dengan berkumandangnya azan maghrib...

Kelihatan YB. Dr Mohd. Hatta Ramli (Yang Turut Berkesempatan Menziarahi Kami Di Bilik Mandi Jenazah, Hospital Seberang Jaya, SPU, Pulau Pinang)...Pimpinan PAS Yang Tiba Awal..

Jenazah Almarhum Ayahanda Diturunkan Masuk Ke Liang Lahad Serentak Berkumandangnya Azan Isyak


Kepada para sahabat, marilah sama-sama kita menyedekahkan bacaan Al-Fatihah kepada ruh Allahyarham ayahnda ukhti Suaidah dan keluarganya.... Al-Fatihah

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008