Sunday, October 25, 2009

Nazri Raihan Hiburkan Warga PASTI Kinabatangan

KINABATANGAN: Buat pertama kalinya, Majlis Sambutan Hari Raya PASTI Kawasan Kinabatangan dimeriahkan oleh artis ternama. Pada 22 Oktober lalu, bekas Vokalis Kumpulan Nasyid Raihan, Nazri Johani telah menjadi tetamu istimewa PASTI Kawasan Kinabatangan dan turut menghiburkan tetamu Majlis Hari Raya tersebut yang bertempat di PASTI Darul Ulum. Seramai 200 tetamu telah memenuhi dalam dan luar PASTI Darul Ulum.

Majlis ini disambut diatas semangat gotong royong antara warga PASTI Kinabatangan dan juga para ibubapa. Pihak ibubapa membawa hidangan juadah mengikut kegemaran bangsa/ suku mereka. Campuran penduduk yang terdiri dari kalangan orang Sungai, Bugis, Suluk, Bajau dan Melayu Semenanjung ini menyebabkan wujudnya kepelbagaian jenis makanan.

Majlis dimulakan dengan ucapan pengurus PASTI Kawasan, Ust Zaidi Mustapha yang mempromosi pendidikan PASTI dan menekankan tentang peripentingnya pendidikan Islam sebagai pendidikan awal kanak-kanak. Beliau juga mengharapkan para ibubapa dan tetamu yang hadir dapat menyebarluaskan keupayaan dan keberkesanan pendidikan PASTI dalam usaha membina dan membentuk generasi Al-Quran yang juga disebut sebagai generasi yang unik oleh Syed Qutb dalam bukunya " Petunjuk Sepanjang jalan".

Nazri yang diberi ruang yang luas oleh pihak penganjur telah mempromosikan Maahad Tahfiz yang dalam rangka pembinaan telah mengselangselikan ucapan dan lagu-lagu nasyid daripada albumnya yang lalu dan yang baru.

Persiapan untuk memasak Vs Persiapan tempat

Ucapan dan nyanyian


penuh sopan peminat Nasyid di dalam dewan

Suasana jamuan


Tidak cukup ruang.... duduklah mana yang patut


Makan itu teruskan...... nak bergambar senyumlah itu...........

Buras, mee kicap adalah menu tetap... sodap bah itu..........


Ust Wan Solehuddin dan Ust hamdani bersama Ust Nazree

Osama Laden dan Ust Asrul antara peminta tegal Ust Nazree

Iek nah......Sumandak-sumandak Kinabatangan tetap menjadi peminat Ust Nazree

anak dan guru PASTI join juga bah.......

Bukan Selalu juga dapat jumpa artis ni. bergambarlah kami

Mau balik sudah kami ini...... masih boleh tapau lagi..

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008