Friday, November 13, 2009

Rumah Pelajar PASTI Dijilat Api

KINABATANGAN: Hasrat Siti Nurhanifah Abdul Rahman, 6 Tahun untuk meraikan Konvokasyen PASTI dengan suasana ceria terencat bila rumahnya hangus dijilat api pada 08 November, jam 2.00 pagi di sini.Siti Nurhanifah , anak kepada Abdul Rahman Hj Salleh merupakan pelajar Tahap II, PASTI Darul Ulum, Kinabatangan bakal menerima sijil Konvokasyen pada 15 November di Dewan SMK Yu Yuan, Sandakan.

Kebakaran yang hampir mengubah hidup keluarga adik Siti Nurhanifah berlaku ketika mereka berada di Kota Kinabalu tidak dapat diselamatkan oleh jiran-jiran. Hanya tinggal rangka tangga rumah dan selainnya musnah dijilat api. Menurut Abdul Rahman, anggaran kerugian berjumlah RM500,000. Dua lori tiga tan dan satu tan setengah yang digunakan untuk mencari rezeki turut hangus beserta 3 mesin penebang.Selain itu, 1000 anak benih sawit disekeliling rumahnya turut hangus dan mati.

Abdul Rahman yang agak terkejut dengan apa yang berlaku, menganggap kejadian ini adalah ujian Allah kepada diri dan keluarganya.Beliau yang turut dicalonkan untuk menerima anugerah Ibubapa Prihatin PASTI Kinabatangan 2009, reda dengan ketentuan Ilahi dan akan terus berusaha.

Pihak pengurusan PASTI Kawasan Kinabatangan yang dipimpin oleh Ust Naim Noh telah menziarahi keluarga Adik Siti Nurhanifah dan menyampaikan sumbangan PASTI kawasan Kinabatangan. Pihak PASTI juga difahamkan setakat ini, keluarga Siti Nurhanifah belum menerima apa-apa sumbangan daripada mana-mana pihak sekalipun rumah beliau berada dalam pekan Kinabatangan.Buat setakat ini, adik Siti Nurhanifah sekeluarga menumpang di rumah datuknya yang tinggal disebelah rumahnya yang terbakar.Tahun depan adik Siti Nurhanifah yang mempunyai 5 orang adik beradik akan menyambung pelajarannya di sekolah rendah.Semestinya, beliau dan keluarga akan melalui saat-saat sukar di awal musibah sebegini.

Sehubungan dengan itu, bagi meringankan bebanan keluarga adik Siti Nurhanifah, pihak Kebajikan dan Prihatin Masyarakat, Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah memohon jasa baik semua pihak untuk menyumbang sebarang sumbangan untuk meringankan keluarga Adik Siti Nurhanifah. Sumbangan boleh disampaikan melalui akan Maybank Ust Zaidi Mustafa 114348082551[Sila SMS ke 019-5850151 setelah memasukkan sumbangan] atau terus kepada Abdul Rahman Hj Salleh. Harapan kita dengan sumbangan yang tuan puan berikan dapat `membantu meringan bebanan dan meneruskan pengajian adik Siti Nurhanifah.

Rombongan PASTI Kawasan KinabatanganLori Sumber rezeki turut hangusSedikit sumbangan PASTI tanda kebersamaan

Tangga tanpa rumah
Semoga Abdul Rahman kuat menerima ujian ini

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008