Thursday, February 18, 2010

Kuliah Subuh Dalam Air Rangsang Semangat Juang Pemuda

Kebiasaan melalui kehidupan yang susah dan mencabar menjadi latihan yang terbaik dalam membina jundullah yang mampu memacu dan memimpin masyarakat ke arah mendaulatkan daulah Islamiah. Hasrat ini telah mengamit hampir seratus orang pemuda PAS Sabah untuk mengikuti Muqqayam Tarbawi di Beluran.

Gambar : Lahirul Latigu, Ketua Dewan Pemuda PAS Sabah

Program dua hari ini telah menghimpunkan pemuda PAS dari seluruh pelosok negeri Sabah untuk membina kekuatan dalaman disamping mempratikkan wala' kepada pimpinan dalam apa jua keadaan yang melibatkan kepentingan jemaah. Antara program yang menguji ketaatan dan ketahanan pemuda termasuklah kuliah subuh dalam air yang melibatkan semua peserta.

" Pemuda Islam mesti tampil sebagai seorang pemuda yang boleh disandarkan harapan oleh masyarakatnya. Bukan sebagai pemuda yang tewas dengan ujian, larut dalam suasana kebejatan sosial yang melanda negara kini. Jauh sekali bagi pemuda PAS untuk menyusahkan jemaah dan kepimpinan. Malah Pemuda PASlah yang akan menjadi perasai hadapan yang mempertahankan prinsip-prinsip perjuangan jemaah". Tegas sdr Lahirul Latigu, Ketua Dewan Pemuda PAS Sabah, dalam program tersebut. Ucapan beliau disambut dengan laungan takbir oleh para peserta.

Sekalipun di dalam air, semangat perjuangan tetap membara

Sdr Lahirul turut yakin dengan komitmen yang diberikan oleh pemuda PAS hari ini bakal melakar sejarah baru dalam langskap politik Sabah pada pilihanraya ke 13 nanti. Ini berikutan sokongan dan dokongan generasi muda terhadap PAS dan Pakatan Rakyat amat memberasangkan sekalipun media sering membuat tohmahan yang buruk kepada Pakatan Rakyat.

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008