Friday, April 2, 2010

Ijtima' Unit Kebajikan Profesional (UKP) Sabah

Di Salin daripada http://aburedha.blogspot.com

Kota Kinabalu, 28 Ogos - Alhamdulillah Ijtima' UKP Sabah telah berjaya diadakan di Surau An Nur berhampiran bandar Kota Kinabalu dengan dihadiri hampir 20 orang ahli alumni dari sekitar Sabah dan Labuan.


Majlis Ijtimak ini diadakan bagi melancarkan Jawatankuasa UKP Sabah di samping mengeratkan hubungan silaturahim di antara alumni UKP.


Majlis turut diserikan dengan kehadiran YB Ustaz Nasir Zakaria dan YB Ust Mat Husain serta Sdr Radzi, Presiden UKP dari Semenanjung. Majlis yang dipengerusikan oleh Ust Mahisan itu bermula jam 4.00 petang dan diakhiri dengan jamuan bersama Pemuda PAS Sabah.


Antara yang hadir Ust Zulwaqar (T32), Ust Murtadha (T36), Hamsah Dyama (T26), Ust Mahisan (T28), Ust Abu Bakar (T30), Ust Wan Mohd Amran (T24), Ust Mohd Ali Jaafar (T27), Ust Zaidi Mustaffa (T19) Ust Yazid (T23), Ust Zulkifli Aling (T24) dan Ust Zulhilmi Haron (T28).

Antara Muslimat yang hadir Siti Khairiah Parmin (B13), Zaihan Hairuziani (B14), Norazlina Abdullah, Khairul Bariah (B16), Ferizah Ibrahim (B19), Rohana (B20) dan Dayang Hairani (isteri Hamsah) dan Masriwatty.

Meskipun senarai asal hampir 50 orang akan hadir namun, atas masalah2 yang tidak dapat dielakkan. Majlis tetap berjalan dengan lancar dan ceria dengan ucapan dan tasji' dari kedua-dua YB untuk UKP Sabah bergerak untuk manfaat ahli-ahli UKP dan jemaah di Sabah.

Diakhir pertemuan, majlis telah bersetuju membentuk jawatankuasa penaja UKP Sabah yang diketuai oleh Ust Zaidi, Ust Yazid (Timbalan), Ust Murtadha (Setiausaha) dan Ust Zulhilmi (Bendahari).


UKP Sabah berazam untuk mengumpulkan lebih ramai ahli-ahli UKP di sekitar Sabah di masa akan datang untuk mengeratkan lagi ikatan silaturahim di samping membantu merancakkan aktiviti kerja Islam di sekitar negeri Bawah Bayu

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008