Saturday, May 15, 2010

Selamat Hari Guru Buat Semua Guru

Ucapan buat guru yang telah singgah dihandphoneku
1. Guru bagaikan NTV7 kerana ceria selalu. Guru juga kadangkala seperti TV3 kerana menjadi inspirasi hidupku. Yang penting guru juga bagaikan TV9, dekat dihati dan yang paling penting "guru" juga bagaikan package Astro kerana macam-macam ada. "Selamat Hari Guru".

2. Dulu dia pegang rotan, awak kata dia garang.Bila dia lambat masuk ke kelas, awak kata diamalas. Bila dia marah-marah, awak kata dia melampau..... kini...awak adalah dia. "Selamat Hari Guru".

3.Kepalang menjadi guru, sebutir pasir dijadikanintan, seketul batu dijadikan berlian, sekelas murid dijadikan insan. Semoga Allah memberkati danmeredhai kita semua. "Selamat Hari Guru"

4.Jasanya tidak terhingga, baktinya tiada batas. Biar dipuja dan dicerca, teguh pendirian bukan kerana ganjaranb. Itulah kita yang setia berjuang. "Selamat Hari Guru"

5. Guru beriman ibarat mentari yang berkilau,guru sejati pewangi yang mengharumkan, guru yang setia menjadi pendorong setiap impian, guru berhati mulia membawa 1000 keberkatan.

6. Guru.... Dalam ajarnya adaharapan. Dalam marahnya ada sayang. dalam tawanya ada mesra. Diamnya penuh bijaksana. Tegurnya penuh dengan doa. Bersyukurlah kerana anda seorang guru.

7. Dedakasi untuk seorang guru yang hadirnya ditunggu, hilangnya dirindui, ilmunya diburu, nasihatnya diseru, tingkahlakunya ditiru...
"Selamat Hari Guru"

8. Adakalanya.... kita dicaci, kita dimusuhi, kita dimarahi,kita tidak dihargai... tapi kitakan tetap tersenyum walaupun dalam pilu, kita kan tetap melangkah biarpunhampir rebah, kita kan tetap tekun, ikhlas dansabar meskipun terkadang hati tercalar dan tercabar. "Selamat Hari Guru"

9. I can appreciate coffe without susu, nights without lampu, curry without lembu, burger without keju, but not school without cikgu. " Happy Teacher Day".

10. Salam,
Happy Teacher Day. Semoga semua guru dirahmati Allah SWT dan diberikankemudahan dalam semua urusan. Amir Petronas.
'
11. Selamat Hari Guru...cikgu..

12. "
Selamat Hari Guru:...semoga ilmu yang dicurahkan dapat membentuk insan yang beriman dan beramal soleh. Amin.

13. Dulu, murid hormat dan takut guru, kini...guru takut murid. Dulu Guru chalk n talk. Kini ... Guru kena slow talk. Dulu, guru boleh claim. Kini tak boleh complain. Dulu, Hari Guru dapat wang saku. Kini...Hari Guru dapat penyapu. Kena gotong royong... Selamat Hari Guru.

14. Selamat Menyambut Hari Guru 2010. Pahatkan dalam hati... guru Pembina negara bangsa... Selamat maju jaya dalam karier cikgu...

15. Semoga usaha dan niat insan bergelar guru mendapat rahmat dan keredhaan daripada Allah. Selamat Hari Guru.

16.
Buat Ustaz....Selamat Hari Guru diucapkan...ampun segala khilaf saya. semoga ustaz sihat sentiasa dan bahagia disamping keluarga dan pejuang ummah, panjang umur dan murah rezeki...Amin Ya Rabb...

17. Selamat pagi cikgu...A,B,C mula membacxa 1,2,3 mula mengira. Jasamu guru merata-rata bab puisi sasterawan negara. Kini ditagih " Guru Pembina Negara bangsa". Berkejaran kita mencari idea, mengerah tenaga demi anak murid yang tercinta walaupun ada masa anak sendiri entah di mana.

18. Teacher is like PEPSI "ask 4 more" Teacher is like NIKE " just Do IT" Teavhjer is like NOKIA " connecting people". Teacher is like McD " I'm loving it. Teacher is like TOYOTA "Moving forward". Happy Teacher's day.

19. "Selamat Hari Guru' semoga usaha dan pengorbanan diiktiraf sebagai ibadah serta diredhai Allah.

dan banyak lagi. tak larat nak tulis semua. Apapun terima kasih atas ucapan dan doa. Semoga guru menuju guru musrsyid, murabbi, mua'dib dan selayaknya.

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008