Wednesday, January 26, 2011

Pakatan Rakyat Tenang di PRK Tenang

Pakatan Rakyat melalui calon PAS cikgu Normala Sudirman dilihat berpeluang untuk merampas DUN Tenang dalam pilihanraya Kecil pada 30 januari nanti.

Berdasarkan penampilan calon PAS yang ber'aura' dan calon UMNO yang berdaki, Tuan Hj Muhammad Abdullah, Pesuruhjaya PAS Sabah melihat sinar harapan untuk PAS merampas DUN Tenang dan menambah kerusi Pakatan Rakyat di DUN negeri Johor.

Hj Muhamad bersama YDP PAS Tawau Hj Muhamad Husin dan Sdr Kasman sudah seminggu berada dan berkerja membantu parti di DUN Tenang. Beliau melihat serangan yang dilakukan oleh UMNO dan BN tidak memberi kesan kepada persiapan jentera Pakatan Rakyat, bahkan jentera Pakatan Rakyat terus mara mengangkis fitnah yang dileparkan.

Menurut beliau, sambutan masyarakat Cina dan India cukup baik kepada calon Pakatan Rakyat. Isu bersalam yang dibangkitkan oleh Presiden MCA, Datuk Chua Soi Lek tidak mampu menguggat keyakinan masyarakat Cina untuk mengundi PAS dalam pilihanraya kecil nanti.

Sekalipun menyedari DUN Tenang dan Johor adalah kubu kuat UMNO dan Barisan Nasional, beliau optimis tsunami politik 2008 masih gagah untuk membadai kubu tersebut.

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008