Saturday, February 12, 2011

Pilihanraya Umum Ke13 Semakin Hampir

Siri kematian wakil Rakyat sudah sampai ke siri 14 pada sesi ini. Sementara itu pilihanraya kecil menuju ke siri 16 selepas dikhabarkanADUN Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim daripada Umno meninggal dunia pada jam 6 petang tadi, menurut siaran Buletin Utama, TV3.


Allahyarham dikatakan menghembuskan nafas terakhirnya ketika dalam perjalanan ke hospital selepas dilaporkan terjatuh di bilik air rumahnya. Sejak setahun lalu, Zaharuddin seringkali keluar masuk hospital kerana pelbagai penyakit.

Sementara itu, pihak BN telah membuat persiapan besar untuk menghadapi pilihanraya Umum ke 13 apabila pengerusi BN yang juga presiden UMNO, Najib Razak telah membuat pertemuan dengan pimpinan UMNO seluruh Malaysia. Pertemuan 152 ketua bahagian UMNO dari seluruh negara itu tidak membabitkan Menteri Besar, Anggota Parlimen, Menteri dan Timbalan Menteri.

Pasti ada rahsia-rahsia dan kaedah yang bakl digunakan untuk memastikan BN terus berkuasa setelah BN menghadapi zaman kemurungan pada pilihanraya ke 12 lalu.

Serangan bertali arus dan menggila terhadap Pakatan Rakyat khususnya kepada batang tubuh pemimpin Pakatan Rakyat terutama Anwar Ibrahim, TG Nik Aziz, TG Hj Hadi, DS Wan Azizah, Azmim Ali, Ronny Lew dan beberapa pemimpin uatama Pakatan Rakyat.

Keberanian luar biasa PERKASA,GAPS, janda-janda PKR seperti Zul Nordin, Zaharin, Ezam , Nalla dan mereka yang terbuang serta dibuang turut menjadi faktor bahawa Pilihanraya Umum ke 13 semakin dekat. BN sekarang hanya memberi semangat kepada golongan tadi untuk menyerang dan melanyak PKR khususnya Anwar.

Pakatan Rakyat sekarang dilihat bertahan dan hanya sesekali membuat serangan tetapi digelapkan oleh media yang majoritinya di kuasai BN.

Persoalannya sekarang, adakah parti-parti politik bersedia untuk melakukan anjakan dalam pilihanraya Umum ke 13 nanti? Mungkinkah selepas ini nasib rakyat akan terbela?Harga barang macammana? Minyak, bawang, gula, beras dan kos rakyat, mungkinkah akan stabil? Betulkah pengundi termakan dengan momokan 1 Malaysia yang menampilkan Firts Lady Rosmah Mansur sebagai wirawati harapan Ummah yang menjadi PERMATA sanjungan negara TELUK....

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008