Sunday, May 1, 2011

Allahu Akbar !!! Osama Syahid

Berita suka dan duka buat umat Islam bila Osama bin Laden telah menemui syahid ditangan kaffir laknatullah Amerika dengan kerjasama talibarut kuffar Pakistan. Suka kerana Osama telah menemui syahid yang dicita-citakan selama ini dan mengikut jejak guru-guru beliau seperti Syeikh Abdullah Azam dan Syeikh Ahmad Yassin.

Duka kerana umat Islam kehilangan seorang tokoh pejuang yang digeruni musuh kuffar. Osama berjaya bertahan sebegitu lama untuk terus bertembung dengan musuh Allah dan musuh umat Islam iaitu Amerika dan sekutunya. Sekalipun beliau berada di dalam keadaan serba kekurangan dan dikepung semenjak tahun 2001 oleh sekutu kuffar.

Berita syahid beliau disambut gembira oleh mereka yang menentang Islam tertegak di muka bumi Allah dan mereka yang beriman dengan sistem sekular. Pemimpin Al-Qaeda Osama Laden dibunuh pada Ahad di Abottabad, Pakistan dalam peristiwa tembak-menembak melibatkan pihak Amerika syarikat.

Bagi kita, pemimpin Islam datang dan pergi. Mereka yang mati kerana berjuang syahid buat mereka. Malah mereka yang berpura-pura dan menjadi munafik dalam membela ummah, maka tunggulah nyalaan neraka Allah. Pastinya semuanya akan mati termasuk Obama yang membunuh Osama.

Sesekali, marilah kita renung kata As-syahid Syeikh Ahmad Yaasin
Assalamualaikum wbt..

semoga semuanya dalam rahmat Allah Ta'ala..

Bersatulah wahai kaum Muslimin...
dengan semangat dan roh kebenaran..
Berjihadlah wahai kaum Muslimin..
Walau susah menempuh cabaran..
Bersatulah Wahai kaum Muslimin..
Dengan obor sinar kebahagiaan..
Biar syahid atau kemenangan..
Berjuanglah Wahai Ansarullah..
Dengan matlamat daulah islamiyah..

Anak Legeh Di Perantauan Sudah Kembali | Template by - Abdul Munir - 2008