Monday, September 22, 2008

Selamat Hari Raya


Assalammualaikum.....
Buat pertama kali saya menulis diruang blog ini sebagai satu proses membiasakan diri dengan blog ini. Harapan saya kebiasaan dan kemahiran menggunakan blog dapat dijadikan medan dakwah. sekurang-kurangnya dakwah insan kerdil di daerah terpencil ini dapat di up gredkan.

Kita berada dipenghujung Ramadhan Al-Mubarak ini, sering terfikir di sudut hati, adakah bererti ramadhan kali ini dengan ibadat-iabadat. Sejauhmana meningkatnya ibadah dan keimanan kita... atau mungkin Ramadhan yang mulia ini berlalu dengan tidak memberi kesan yang besar dalam kehidupan kita.??





Kunjungan masjid ke masjid di daearah Kinabatangan atas kapasiti membantu tugasan pegawai ceramah JHEINS, banyak dapat membuka minda kepada perubahan beberapa pendekatan dakwah. itulah pentingnya ilmu Waqiah disulami ilmu dakwah serta bekalan diri. saya selalu mengingatkan bahawa telinga saya yang bercakap ini lebih dekat dengan mulut saya yang menyampaikan kepada tuan-tuan. Saya bimbang apa yang saya sampaikan akan menjadi bahan bakar saya kerana ianya tidak memberi kesan kpada hati saya. semoga Allah membantu saya dalam segala hal... kelemahan dan kedhaifan diri perlukan kepada kekuatan dan penambah baikkan.

Ramadhan bakal berlalu, syawal bakal mengamit tiba...kepada teman-teman seperjuangan diperantauan, sahabat handai, sanak saudara, murid-murid tercinta, saya menyusun sepuluh jari, memohon kemaafan, atas salah silap, kelemahan, kekurangan sepanjang menjalani kehidupan atas diri yang serba kelemahan semoga segala keberengsetan ini menjadi pengajaran untuk bangkit dari kelalaian menuju ke maqam redha Allah

Anak Legeh Di Perantauan | Template by - Abdul Munir - 2008