Friday, July 24, 2009

YB Nga Kor Ming

Mula-mula menonton ceramah Pakatan Rakyat negeri Perak, Seperti aku pernah tengok lelaki Cina Ketua Pemuda DAP Perak Ini. Tapi Di mana Yea?? Rasanya macam aku kenal sangat.

Pada pilihanraya Parlimen Bukit Gantang, lelaki Cina ni buat hal. Halnya menjadi bualan ramai termasuk mufti Perak. Nga Kor Ming Membaca ayat Al-Quran dalam ucapannya. Semakin mesteri lelaki Cina ini. Aku dapat mengesahkan bilamana aku membuka egroup kawan-kawan UM aku dulu. Sah lelaki Cina ini adalah rakan seasrama denganku di Kolej Kediaman Ketiga, Universiti Malaya. Roomatenya saudara Wan Daud. Sekarang dengar khabarnya jadi doktor pakar di Kuala Lumpur.

Tak silap aku Nga di tingkat 1 aku di tingkat 3. Pernah juga dia ke bilik aku kerana roomate aku juga cina Lim Kak Chye dari fakulti Sains. Aku memang tidak pernah ke bilik Nga. Memang aku tidak biasa bergaul dengan masyarakat Cina. Maklumlah, dilahirkan dan dibesarkan dalam masyarakat 100% Melayu. Apa lagi di first floor itu majoriti Cina dan pelajar persediaan ke Jepun (program RPKJ). Kami hanya selalu jumpa di Dewan Makan asrama.

Apapun selamat berjuang YB Nga Kor Ming. Sama seperti TOk Guru Nik Aziz harapkan kepada Yb Nga, itu jugalah harapan saya buiat Yb Nga Kor Ming

Anak Legeh Di Perantauan | Template by - Abdul Munir - 2008