Thursday, August 27, 2009

Takziah Sdr Abdul Razak Jamil

Dalam menghadapi badai perjuangan, kita seringkali jatuh dan bangun. Jatuh dan bangun ini kadangkala datang kerana kelemahan dan kedhaifan yang ada pada diri kita. Namun demikian, kita juga tidak dapat lari dari takdir, qada' dan qadar Allah yang telah ditetapkan kepada kita. Itu jugalah yang dilalui oleh Sdr Abdul Razak Jamil, peguam dan Ketua Pemuda KEADILAN Sabah atas kepulangan bondanya pada 26 Ogos lalu di kampung Batu 7, Bukit Garam.

Allahyarhamah Bonda Abdul Razak adalah seorang ibu yang tabah dan cukup hebat dalam pendidikan anak-anaknya. Beliau pernah dianugerahkan Tokoh Ibu Mihtali peringkat daerah Kinabatangan kerana kejayaan dan ketekunan Allahyarhamah mendidik dan mengasuh anak-anaknya sehingga anak-anaknya menjadi orang-orang ternama diperingkat negeri dan daerah.

Kehilangan bondanya diharapkan tidak melemahkan semangat sdr Abdul Razak untuk terus berjuang dan berkerja untuk membantu dan meninggikan syiar Islam dan keadilan sejagat. Ketokohan sdr Abdul Razak yang diwarisi dari ayahndanya Tuan Hj Jamil Adari sentiasa ditagih ummah.

Marilah kita sama-sama menyedekahkan Al-Fatihah untuk Allahyarhamah Bonda Abdul Razak semoga rohnya ditempatkan dikalangan solehin dan aamilin. Al-Fatihah

Semoga Ramadhan Al-Mubarak ini memberi erti yang cukup bermakna untuk mereka yang telah meninggal dan mereka yang hidup. Bersama kita imarahkan madrasah Ramadhan kali ini.

Anak Legeh Di Perantauan | Template by - Abdul Munir - 2008